Aplikasi Servis BaruAplikasi Servis Baru |
|
Prosedur Aplikasi Air untuk 15mm-40mm diameter Meter Air |
1. |
Kumpul borang Aplikasi Servis Baru (LAK/NS/R008). |
|
|
2. |
Menunjuk seorang tukang paip berlesen untuk melaksanakan di atas nama anda. |
|
|
3. |
Pergi ke Kaunter Perkhidmatan Pengguna 1 (Tingkat Bawah, Pejabat Blok Utama, Jalan Batu Lintang) Borang Permohonan Perkhidmatan Baru siap bersama-sama dengan dokumen-dokumen berikut: - |
|
(i) |
Tajuk tanah atau Penghulu atau Ketua Kampung surat yang menyatakan status kediaman pemohon dalam rizab atau Jualan Kampung dan Beli |
(ii) |
Pelan tapak atau pelan kawasan |
(iii) |
Salinan kad pengenalan |
|
|
|
4. |
Pemohon hendaklah menghubungi paip berlesen cergas dalam masa 3 hari selepas borang permohonan untuk memeriksa status permohonan. |
|
|
5. |
Pemohon hendaklah membuat pertanyaan melalui nombor telefon 082-222 283 atau 082-222 284 status bil untuk "Permohonan Meter Air" dalam tempoh 14 hari. |
|
|
6. |
Bil biasanya dikumpul oleh paip cergas berlesen atau oleh Pemohon di Kaunter Perkhidmatan Pengguna 1 di Ibu Pejabat KWB. |
|
|
7. |
Pemohon hendaklah membuat bayaran untuk bil-bil berikut di Kaunter SBBS KWB sahaja: - |
|
(i) |
Deposit / Cagaran
|
(ii) |
Caj pemasangan |
(iii) |
Bayaran Pemeriksaan |
|
|
Klik di sini untuk bayaran butiran 15mm meter permohonan baru |
|
Klik di sini untuk bayaran butiran 25mm meter permohonan baru |
|
Klik di sini untuk bayaran butiran 40mm meter permohonan baru |
|
|
8. |
Kemukakan resit di kaunter perkhidmatan pengguna 1 dan Borang Perjanjian tanda untuk bekalan air. |
|
|
9. |
Bekalan air akan disambungkan dalam masa 7 hari dari tarikh menandatangani dan penerimaan persetujuan anda. |
|
|
10. |
Bil air bulanan anda akan memulakan penghantaran dalam masa 8 minggu atau 2 bulan. |
|
|
|